INSTAGRAM

Sunday, January 24, 2010

JIJIK!!! TUIH!

As salam


Maaf kalau ini melukakan diri kau….tapi aku terpaksa….


aku sudah bosan dengan kau ni


aku benci


aku memang sudah benci


aku memang nak muntah , muak lah dengan ko ni


Menyibuk jek


Kau tau kan aku x suka dengan kau ni


Yang kau sibuk-sibuk dalam hidup aku ni kenape?


Kau pikir kau nyer bau jek


Abis aku ni kau buat macam ape jek, nak uruskan kau sentiasa


Nak pikir pasal ko setiap masa


Weih, aku banyak lah kejer lain


Aku tertekan tau


Ko tu dah lah busuk..


Aku dah tak larat dah nak mengeji dan mengutuk kau, kau tau!!!


Sekian, khas untuk kau




SI LEMAK


AMARAN::: JANGAN SEDUT LEMAK!!!


Okay, rakan-rakan, pernah x anda berurusan dengan selulit?


Owh, maaf! Bukan lemak manusia yang dirisaukan , tapi lemak lembu


x kirelah dalam bentuk, menyiang ke, makanan ke seperti sate daging, sup daging mahupun daging masak kurma….


Pernah x anda terfikir ia berda di bahagian paha, betis , perut , tangan mahupun tersumbat di saluran darah anda dan menyempitkannya……dan meyebabkan tekanan darah tinggi….

( sakit jantung dan arteriosclerosis)

Ngeri bukan? Daging lembu adalah sumber lemak haiwan yang tepu banyak, boleh menyebabkan kanser. Risiko mungkin lebih tinggi jika daging itu adalah daging yang diproses .. Em, lebih-lebih lagi daging yang buat burger tu…buat oblong ker….ataupun Prosperity burger..hehehee……


Ok, Boikot!!! Jangan pergi McD kat Perlis…. (hehehehehe..)


Dan gambar di atas adalah lemak lembu yang dibeli di pasar malam arau sebelah istana Perlis yang berharga RM10 sekilo gram

Lalu, apa kaitannya dengan puisi kejam yang diatas gambar itu…

Hal tersebut disebabkan, saya terpaksa menguruskan `kau' dari pukul 10 pg sampai 4 petang tanpa ada sesi makan tengahhari berlaukkan daging masak merah diantaranya….


Dan terpaksa mengempiskan lubang hidung yang kembang ini kerana hampir pitam dengan bau perfumenya…( rasa2nya Pengarah bagi aku A X?) … Harapan..sigh.



Ini semua kerana

STUDY OF ACTIVE COMPOUNDS IN LEAVES, BRACTS OR STEMS OF Musa acuminata Colla IN RELATION TO THEIR POSSIBILITIES AS FAT BINDER


BENCI AKU MENCINTAI DIRIMU


Bonus: Resipi

Satu Pokok pisang masak lemak


Bahan-bahan:

  1. Lemak daging
  2. Batang Pisang
  3. Pelepah daun Pisang
  4. Akar Pisang
  5. Jantung pisang
  6. Buah pisang

Cara-cara:

Gaul dan biarkan satu jam..sedia dihidangkan

Selamt mencuba! :D


MD::: Teringin jugak nak bagi resipi, sebab orang lain semua bagi resipi kat blog. Atau post kat facebook . Jeles! Nak puding caramel.



5 comments:

  1. lawak la ko ni mun.....aku tengok pun goli~

    ReplyDelete
  2. yolah..aku ngn ain yang ngadap bender ni caner lak tu..semua org x nak dtg dekat...lekat bau kt tgn die sampai esok pagi....

    ReplyDelete
  3. kagum ngan korang.. leh tahan bau ni.. duduk berjam2 kat dlm balance room tanpe pakai mask.. tpi siyes, bau die kuat..

    ReplyDelete
  4. lemak ko yg menyebakn lab tu bsuk rupenye...hehehe
    anyway sory tuk td eh mun, kalau aku x ajkko bat msti x jadi~~~

    ReplyDelete
  5. hahaha..aku nak korang bau ape yg aku bau...hehehe nolah...aku memmg nak buang ..tp cik fauzi yg kate x yah...hehehe..sory ok.......and aishah, sorry for make you feel sorry..bende dah nak jadi...hehehe

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D