INSTAGRAM

Thursday, November 18, 2010

Ikhlaskah?

As salam,


kalau dulu, ketika projek tahun akhir meruntuhkan segala nafsu,

bidang kimia bukan idaman, tadika pula menjadi pilihan,

rasa macam senang, tak perlu pergi lab , membaca jurnal bagai.

Pukul 12.30 petang, boleh balik sambung tidur panjang.



Tapi sekarang,

balik kerja paling awal pukul 4.30 ptg cuma sejak dua menjak ni cabut awal
paling lewat sampai slot drama akasia habis...




Episod akhir Chinta wei...

balik kerja jumpa budak bergigi tajam, sebab suka gigit orang, termasuk punggung.






ha, makan budak....



kena pulak mengajar budak-budak menari, boleh pulak manusia kayu yang mengajar , ibarat

kera mengajar anak berjalan-kucing.


Tak sabar bilalah sekolah habis, tak payah bangun pagi, menjerit setiap hari, berlari ke sana sini.


Bila sudah sampai waktu yang ditungggu,





terasa mahu terbang, lebih hebat dari selepas mengepos tesis degree.





Sedih tak dapat amik gambar pakai topi nih, sebab bapak budak tengok pelik bila aku pakai. 




Oh, lupa! Aku cikgu budak bukan nya budak.

Namun terasa rindu pada mereka, walaupun aku tau berapa kerat manusia yang ingat  cikgu tadika diaorang. Aku tau korang pun bukan ingat kan?kan?kan..



Guru, kau ibarat lilin.




Rela membakar diri untuk menerangi insan lain





Sudahlah kau, sajak berkarat...

Apa yang penting..
(Gaya pidato kebangsaan)









Mereka sentiasa tersenyum bahagia,






Sentiasa bersedia,



Menjadi Pembela bangsa


Dan apa yang lebih penting?



Duit gaji masuk..:P


kalau orang bertanya kerja apa yang senang,


mana ada kerja yang senang,


Tiada yang mudah, Goyang kaki pun susah.

md ::: Ayah masih tanya, "ada duit lagi tak?"...

9 comments:

  1. kui2x...best kalo budak dengar cakap...tapi, itu hanyalah impian..haha

    ReplyDelete
  2. hehe....chumel nye bdk2 itu...jage budak2 memang mencabar kan...tp sonok...:)

    ReplyDelete
  3. aku masih ingat okey cikgu tadika aku sape name. sekarang pun aku masih tau die mengajar kat mana. makcik yang masak kat tadika dulu pun aku masih ingat. Naah, kagum tak dengan aku. Cepat kagum. HAHA.

    SR:: Pak ngah, tak nak tanya saya ada duit lagi tak. HAHA.

    ReplyDelete
  4. hehe.. comel2 belake... mun dah jadi penyayang lepas dpt ramai anak2 yang kecil2... gerenti budak2 ni akn ingat teacher munirah sampai bile2.. =))

    ReplyDelete
  5. ika ::: mencabar gilos...sampai kekadang nak menangis

    Surya ::: Kagum, Tabik Spring Tilam Vono...hahaha
    Kau x yah tanye ade duit tak, laki ko ade..haha

    Nisah ::: aku memang PENYAYANG Okeh!...x de maknenye, nama aku pun diaroang tak tau..haha

    ReplyDelete
  6. kui2...mengajar boleh jd seronok n kdg2 boleh jd situasi yg azab!

    ReplyDelete
  7. anip ::: but he is so adorable

    Aj ::: haha...tau tak pe...

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D