INSTAGRAM

Sunday, November 21, 2010

Tahukah kamu, Pengorbanmu ku hargai...

As salam,


Hari ini dalam sejarah..


Raya Haji atau raya korban atau raya Aidiladha nih...

Ku merasai pengorbanannya


Pengorbanan seekor lembu dan seekor kambing...

sekor lembu untuk 7 orang termasuk satu famili ,abang ipar n iman alif
sekor kambing untuk kamilia iman




Trauma tengok lembu tendang  pagar.



Tahukah anda?

perut lembu ada empat.




Tahukah anda?

bahawa anda bakal disembelih beberapa jam lagi.


Tahukah anda?

 ini apa.


dan 

ini adalah gigi kambing


Tahukah anda?



bahagian kepala lembu daging dia tak da lemak



Tahukah anda,



ayah saya pandai sembelih kambing



saya baru tau.



Thursday, November 18, 2010

Ikhlaskah?

As salam,


kalau dulu, ketika projek tahun akhir meruntuhkan segala nafsu,

bidang kimia bukan idaman, tadika pula menjadi pilihan,

rasa macam senang, tak perlu pergi lab , membaca jurnal bagai.

Pukul 12.30 petang, boleh balik sambung tidur panjang.



Tapi sekarang,

balik kerja paling awal pukul 4.30 ptg cuma sejak dua menjak ni cabut awal
paling lewat sampai slot drama akasia habis...




Episod akhir Chinta wei...

balik kerja jumpa budak bergigi tajam, sebab suka gigit orang, termasuk punggung.






ha, makan budak....



kena pulak mengajar budak-budak menari, boleh pulak manusia kayu yang mengajar , ibarat

kera mengajar anak berjalan-kucing.


Tak sabar bilalah sekolah habis, tak payah bangun pagi, menjerit setiap hari, berlari ke sana sini.


Bila sudah sampai waktu yang ditungggu,





terasa mahu terbang, lebih hebat dari selepas mengepos tesis degree.





Sedih tak dapat amik gambar pakai topi nih, sebab bapak budak tengok pelik bila aku pakai. 




Oh, lupa! Aku cikgu budak bukan nya budak.

Namun terasa rindu pada mereka, walaupun aku tau berapa kerat manusia yang ingat  cikgu tadika diaorang. Aku tau korang pun bukan ingat kan?kan?kan..



Guru, kau ibarat lilin.




Rela membakar diri untuk menerangi insan lain





Sudahlah kau, sajak berkarat...

Apa yang penting..
(Gaya pidato kebangsaan)









Mereka sentiasa tersenyum bahagia,






Sentiasa bersedia,



Menjadi Pembela bangsa


Dan apa yang lebih penting?



Duit gaji masuk..:P


kalau orang bertanya kerja apa yang senang,


mana ada kerja yang senang,


Tiada yang mudah, Goyang kaki pun susah.

md ::: Ayah masih tanya, "ada duit lagi tak?"...

Sunday, November 7, 2010

DBSB: siri 9: ungu violet

As Salam,





I love to tell moooooooooore about my cousin`s wedding, and edit this picture.
But for the time excuse, I can`t manage it.hehehe. sowy.(jangan eja sorry mcm nih, ye adik-adik)

Selamat Pengantin Baru, dan semoga kalian berbahagia hingga ke akhir hayat.






Pasangan : Baiti & Eddy
Lokasi     : Tanjung Harapan
Kamera   : SONY Cybershot T77 (akak saya punya)
(harus yer buat caption bak jurukamera profesional)

Friday, November 5, 2010

mengapa bah?

As salam,

Mengapa Bah? Kau berubah ? ( Stacy).

Okay, tak de kaitan.

Kaitannya hanyalah Bah itu banjir,



5 Tahun, dari 2001 hingga 2005, menuntut ilmu di sebuah sekolah di bandar penawar, Kota Tinggi. Selepas tidak meninggalkan apa-apa untuk sekolah ,


Kota Tinggi telah dilanda banjir paling besar dalam sejarahnya Pada akhir tahun 2006 dan awal tahun 2007 iaitu bermula dari 19 Disember 2006 sehingga 16 Januari 2007 (sumber : wikipedia)


Tempat belajar lagikan dikenang,




apatah lagi tempat outing.


serta tempat beratur panjang keluar duit pakai buku. 
(maklumlah bebudak sekolah  takda kad atm).


sumber gambar : sini


1 tahun, dari pertengahan 2006 hingga pertengahan 2007, bersuka ria  belajar selama satu tahun kat matrikulasi tangkak , Johor, walaupun banjir , tapi tak nampak sebab  kat KMJ tak naik air, tapi air bersih tak da, maka  susah untuk menyucikan diri..hehe...


3 tahun, dari 2007 hingga 2010 , menuntut ilmu di sebuah universiti di Arau, Perlis. Selepas meninggalkan tempat itu dengan linangan air mata Mei lepas, Arau juga dilanda bah.



Pelajar UiTM Arau dijangka berdepan krisis bekalan makanan (sumber: Berita Harian)


nama Prof Dr. Khudzir masuk paper okay.




md ::: KONVOKESYEN UiTM PERLIS yang petama ape cer?