Tuesday, August 30, 2022

Hikmah dalam Khemah


As Salam,

Sepanjang perjalanan hidup kita, 
kita memainkan watak yang macam-macam,
bertemu juga dengan watak yang pelbagai, 
di tempat yang berlainan.

Kita bina hubungan persahabatan, ada yang kekal, 
dan ada yang cuma jadi kenangan.

Setelah berlakunya perpisahan,
dek takdir untuk meneruskan kehidupan,
kita tidak tahu hubungan mana yang akan bertahan atau masing-masing kabur dek kekangan berlainan.

Tiada siapa yang berdosa, kerana semua itu faktor takdir. 
Atau mungkin masa, kita cuma perlu redha. 

Kerana setiap hubungan perlu usaha, bukan hanya dia atau saya, tapi kedua-duanya.

Begitulah yang terjadi bila kau meningkat dewasa, kawan yang bertahan dari sekolah  kau ada hanya seketul dua.

Aku ada kawan yang dari group berbeza, dan aku memainkan watak berbeza.  Kawan sekolah rendah lain, kawan sekolah menengah lain, kawan U lain, kawan tempat kerja lain. 

Aku seboleh-boleh elak nak temukan kawan-kawan yang berbeza ini semeja. 


Sebab apa? 

Mudah.


Nanti terbukalah segala aib dan rahsia yang aku simpan selama ni antara geng-geng berlainan ni.

Tapi, sudah tertulis, 12-13 Ogos lalu, kawan sekolah rendahku bertemu kawan sekolah menengah , dan camping  bersama.


A : aku rasa nak terkentut lah.

M : kalau nak kentut , pergi luar, jangan kentut kat dalam ni (khemah)

Beberapa  saat selepas itu,

N: eiiii, busukkkkkk!!!!!!! 

M : hehe, alaaa terlepas lahhh😜

A : eiiii , teruknya, dahlah tak bagi aku kentut, sekali dia yang kentut!


Setakat post ini ditulis, kami masih berkawan.

Hikmah kentut dalam khemah; 

kita dapat kenal member yang masih sudi kawan dengan aku walau perangai macam sampah🤣



Mungkin, ini je pilihan yang ada kan?



 Gambar ini diambil dalam khemah 



Gambar ini diambil depan khemah 




N & A



N & M


A & M



You’re stuck with me.


Lokasi: Teluk Keke Campsites, Pulau Perhentian Besar, Terengganu 



No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D