Thursday, September 27, 2012

Aktiviti hujung minggu kita di Tanjung Balau

As salam,




Selalu bila weekend selalu fikir nak buat ape?
kalau dulu, aku selalu fikir weeked adalah masa untuk di rumah,
nampaknya sekarang masih sama,
bangun lambat, sarapan, waktu tengah hari, lunch waktu petang, mengadap tv sampai malam,
ohhh, sorga.

Tapi, boring jugak kalau tiap-tiap minggu gitu, cubalah kau ikut macam mak kau tu, pergi kelas ngaji, bersosial dengan orang kampung,
kalau dengan herbalife, selalu pergi event dia, so, selalu jalan jugak.

Jadi, ape kata kita buat aktiviti bersama besprenkss kita,

Picnic!

Lokasi : Tanjung Balau.
Pengangkutan : wira mak kita.
menu : Pot luck (mee goreng, rendang, nasi himpit, daging tumbuk, fussili goreng, jelly pic)
Tol  : RM 11.40  + RM bape tah, (lebuhraya desaru senai) dari pontian.
sanggup tau, weolls drive dari Pontian gi jumpa kawan ku si fatma gongeng ngan tubeng kat kota tinggi.
Sampai-sampai, haram, tunggu berzaman, budak yang duduk berdekatan ni tak sampai-sampai.




Fatma yang mulutnya terkeluar mee, selamba  buat peace mungkin, menganggap dirinya comel seperti model iklan corntoz manakala tubeng dan nisa, sempat mengetap mulut menghalang makanan dari kelihatan dan senyum, menghalang udara masuk mulut,maka, pipi pun menjadi tembam. Gitew :P








Ni makanan yang aku angkut dari rumah, nampak macam sikit, hui, yang hitam bulat-bulat tu , siapa yang cakap cekodok pisang, memang ar....tu meat ball okay, aku yang goreng, jelly tu aku yang buat instant kinokuniya, fussili, tu hahaha, aku memang niat nak cuba masak , alah senang kot.....kan?:P

 tapi, mak aku pulak yang masak, mungkin sebab simpati dengan aku yang haram jadoh, nak memasak.



sebab aku yang buat , jadi promosi sikit diri ni kan, aku pandai buat jelly instant ... lalalala




Ni namanya daging tumbok, ni resipi keluarga , sedap tak hingat wei, daging ni , kene rebus, hiris, goreng, tumbuk daging tu satu persatu, perap dengan kicap , baru masak, gune kuali, huhu, tak lawak ,dengan kicap, lada, bawang, nak tahu siapa masak dan buat step-step remeh nih, Nisak Ahmad wei. 

Sila amik bantal buat tekup muka dan jerit, munirah.


Mee goreng ni, si tubeng tak beragak, dia bawak satu flask, macam bawak satu kelas tingkatan dua tu, dan aku baru tahu si Tubeng ni pandai masak, dia masak sendiri kau tahu ?

Sila tampar diri sendiri munirah.




hok ni, rendang woo. .. ni siapa yang pandai masak ni, memang sep-sep kahwin awal nih, huhu, nak tahu jugak tak?

si fatma yang gonjeng tu yang masak.

Sila kesat air mata munirah.


tubeng bawak nasi himpit, memang feeling syawal  nih.




Janganlah tiru fatma, kau pakai shawal pastu mandi kat laut, memang menyusahkan dan buruk, pakailah tudung instant ke tudung syria cotton ke.




nak buat gaya baywatch , bertukar kepada aksi sukaneka tadika kemas.



























Bye-Bye Tanjung balau, selama 5 tahun sekolah kat  bandar penawar, Kota tinggi, setelah 7 tahun meninggalkan tempat ni, barulah first time lepak Tanjung Balau, gitew.




Iklan corntoz (merujuk kepada gambar pertama)

:D

2 comments:

  1. yg daging tumbuk tu kitorg pgil daging dendeng mmg terbaik sedap mabeles hoccayyy

    ReplyDelete
  2. ha tu lah. hahaha...sodap, masakkan untuk aku..hihik

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D