INSTAGRAM

Wednesday, September 5, 2012

Penawar Gila.

As salam,

Tersebutlah kisah, 2 orang pesakit mental dalam sebuah bilik,
sorang tengah buat action ala-ala potong kayu.
sorang lagi tengah bergayut ( kaki sangkut kat alang kayu, kepala kat bawah)

Doktor pergi kat bilik diaorang.
doktor tanya pada orang yang tengah buat action gergaji kayu tu,
''kenapa dengan kawan awak tu?'',

orang tu cakap, dia tu gila , ada ke dia ingat diri dia tu mentol lampu.

Okay,
doktor tu , suruh lah yang pesakit yang bergayut tu turun, yalah kan, tak senoneng pulak kepala buat cam tu lama-lama.

nak tahu apa pesakit yang 'potong kayu ' tu cakap,

'' kalau dia turun, macam mana , saya nak potong kayu , gelap lah nanti lampu takda!"



cerita dicedok dari majalah Solusi isu tak hingat..(boleh, kena saman tak?)


moral : jangan mengata orang, diri sendiri sebenarnya sama jek.




Sebenarnya bosan,





lepas tu jadikan diri celaru.

weh, sakit psikolgi, adalah penyakit yang merisaukan dan meningkat naik wei. Bersaing hebat dengan penyakit jantung.
tak de care lain, baliklah kepada agama.


Jika Allah menolong kamu mencapai kemenangan maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat mengalahkan kamu dan jika Dia mengecewakan kamu, maka siapakah yang akan dapat menolong kamu sesudah Allah (menetapkan yang demikian)? Dan (ingatlah), kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman itu berserah diri.  (A-li 'Imraan . ayat 160.)



Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).  (A-li 'Imraan . ayat 200.)





sumber


kesian, hospital  sesak dah.

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D