INSTAGRAM

Wednesday, October 3, 2012

Detik yang ditunggu telah tiba

As salam ,





sepupu saya kahwin di Klang, anak satu dah sekarang.






Akak saya dan suaminya, ketika Syawal yang lalu.





sepupu saya di rumah saya.Parit Semerah.








Bila kita mahukan sesuatu sangat-sangat,
Ucapkannya,
Mahu, semahu-mahunya,
Nak sangat-sangat
Hingga, kita menggigil bila bayangkannya.


pernah alaminya,
mestilah pernahkan.


cepat atau lambat, yang penting ,
usaha kita untuk dapatkannya,
tak kisahlah, apa yang kita nak tu,

contohlah,
kalau kita nak sangat kahwin (susah orang tak kahwin ni bajet terel nak citer pasal kawin)
duit simpanan tak seberapa,
belanja boros,
tapi bila kita nak sangat-sangat,
Kita akan kerja kuat-kuat,
simpan duit, walaupun sebelum ni, belanja tak hingat alam barzakh,
Last-last, dengan usaha kita tu, dapatlah simpan duit buat nak kahwin
Tambahan pula, dengan niat yg baik, keinginan tu dapat dimudahkan dengan pertolongan Allah.

keingan saya macam-macam, kiranya kalau kita tak dpt apa yg kita nak tu, mungkin usaha kita tak cukup kuat,
kita hanya angankan tanpa usaha menuju ke arah apa yang mahu dicapai.
Mungkin juga ushaha atau cara kerja kita ada yang silap.

so, dipendekkan  cerita,
keinginan saya yang satu ni
dah bertahun-tahun, dah,
sejak zaman sekolah lagi




 Ini adalah kisah.........

aku dan dia


bila orang ada benda  nih, saya tengok jek,
zaman filem, nak beli gak, tap
tak beli sebab tade duit,


zaman kamera digital  2MP dan  3MP dah habis hebatlah kan,
geram jek tengok (sekarang kamera phone 5MP, pandang sebelah mata jek)

zaman matrik roomate ade kamera digital 4MP, hui bestnyer ...


zaman universiti, tahun tiga, baru mak aku bagi kamera olympus (7 MP kot) dia kat aku, sebab die beli kamera lain.
mase tuh suka gila uolls . I ade kamera akhirnya,
tapi kalau dah dasar ganster parit, jatuhlah , kena air hujan lah... dah mula biol dah kamera tu ...


lepas tu laluilah zaman guna kamera phone 5MP ,
ha, cokia,NOKIA  antara cameraphone yg baik yang bantu saya rakam wajah comel ini.
dan sekarang sony xperia Neo L

pada 1 Oktober 2012,
Kisah saya dan dia bermula,







Kamera Panasonic Lumix GF5 kini menjadi milikku,


setelah 9 bulan setengah saya bekerja ,

akhirnya aku dan dia disatukan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah,


Kisah bersambung....





2 comments:

terima kasih sudi baca :D