Thursday, August 13, 2020

Suatu Hari yang Suram

 As Salam,


Aku terbaring sendiri, melihat siling,

Setelah bosan menghadap skrin retak hp Sony,.

Menonton pelbagai update kehidupan manusia di IG. 

Ada yang buat aku rendah diri tapi mesti lah aku happy, mereka berjaya dalam bidang yang mereka ceburi, inspirasi buat diri ini.

Aku dengar kata-kata jangan  menyalahkan diri,

ini adalah jalan yang kita pilih dan qadar dari Allah. 

Jika kau mahu bahagia, maka bersyukurlah


Aku tak pernah rasa sesunyi ini,

Aku ada keluarga dan sahabat di sisi sebelum ni

Adakah ini dikatakan homesick? 

Bukankah ini yang aku mahu? 

Berehat dari kemas rumah, cuci sinki? 

Adakah ini namanya rindu? 


Dengan banyak perkara yang berlalu di dunia ini, Covid-19, letupan di Lubnan, kehilangan pekerjaan, kehilangan orang yang tersayang. 


Adakah aku layak untuk mengeluh? 

Sedang ramai yang hilang tempat berteduh?

Biar aku mengalir kan air mata, agar aku hargai bila sampai detik aku ketawa. 


Biar aku tulis di sini, buat memori. 

Munirah, 

13 Ogos 2020

1.46 am, 

 Singapura.




No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D