Saturday, August 22, 2020

Cas bateri di Jewel, Changi Airport

 As Salam,

Setelah kemuraman selama beberapa hari, aku memang perlukan sesuatu untuk memastikan mental aku stabil.

Ada orang cari hobi, membaca, melukis, bersenam, jumpa keluarga, bercinta...
ahhh, indahnya dapat bercinta...
teks rindu sangat-sangat, walau ada depan mata.
Bila sakit dia hantarkan makanan, pergi mana-mana dia hantarkan.
Petrol dia isiskan....

Dushh.... mimpi rupanya😂

Aku mesej kawan sekolah rendah aku yang kerja kilang lain, Hajar. Dari minggu ke minggu cek bila dia ni free.

Tapi, ada je halangan dan dugaan, tak jadi.

Akhirnya, suatu hari yang hujan dan mengantuk sebab masing-masing baru balik kerja pagi tu, kita berjaya juga merealisasikan perjumpaan di Jewel, Changi Airport demi sebuah post di Instagram.

Bukanlah...

Semua demi keseimbangan cecair kimia di otak. luls


Perjalanan yang agak panjang, stesen demi stesen, akhirnya sampai jugak...

Airport seantero dunia sekarang ni standardlah kosong, tapi demi menjana ekonomi negara Singapura, kita pun apa lagi, memeriahkan suasana. Yelah, tempat aku cari makan, takkan nak harap ekonomi dia down pulekksss.

Pastu, bolehlah kita berbondong-bondong balik Malaysia 🇲🇾 tumpah tanah darah ku.

Sampai Jewel, ofkoz target kita bergambar berlatar belakangkan air terjun buatan tertinggi  dalam bangunan di dunia. Dengan tanaman yang banyak gila, banyak gila kos untuk menyelenggara tempat ni. Ye, bagus ye terjemahan aku untuk perkataan 'maintain'.

Direka oleh arkitek kelahiran Kanda-Israel yang sama mereka Marina Bay Sand.

sumber daripada surat khabar; link

Buntang sikit lah mata sebab nampak air terjun ni, lepas tu baru buka dalam pukul 11, orang tak ramai, jadi boleh lah ambil gambar banyak take pun... hehe.

Sebab dua-dua lapar dan mengantuk, moh lerrr kita pi makan.

Jumpa kat IG nampak ada restoran ala-ala fine dining tapi kau tahulah mesti nak yang bajet punya.

Jadi, kita pilih 3 course seat meal Lunch.



Appetizer Hajar, Octopus 4 ketul.


Dessert, pink guava Sorbet.


Main course Hajar, Red Snapper. 


Main course aku, duck breast, plum, potato.. Liat gila itik dia, itik hutan ke apa ni.. hahaha


Appetizer aku, Flower clamp with Israeli Cous cous..  Masin gila.. perlu ya kau pilih menu kontroversi.


Tengok gelas jus tu pun aku dah kecewa😂


Sebab Hajar perlukan dessert, ya bagi dia dessert adalah kek. Kita singgah ngopi juga, sebab aku pun tak boleh bukak mata dah pasal tak dapat kopi.


 Sesekali feeling macam orang hado-hado makan kat restaurant dan minum kopi mahal. Walaupun, dok depan sinki. 

Selalu kau makan kat kantin kilang, satu hidangan $2.60,minum kopi mesin, $40 sen secawan... 

Kitaorang jalan-jalan kat mall, tapi tak masuk pun kedai, kecuali MUJI, sebab aku tengah suka dengan design depa yang minimalis. 


Feeling lah, tak berapa nak tengok harga sangat. Just wash eyes je.




"Hajar, amik gambar aku nampak barang semua ni"
#perasancandid


Benci ya aku, sebab semua gambar aku nampak gemuk pendek.  Ni semua salah baju bukan salah badan aku. 😁


Dan dan terus download apps edit gambar nak bagi kurus tinggi  kerana tak dapat menerima hakikat. Biarlah situ... luls


Yang penting dapat target kita ambil gambar dengan air terjun ni.


Feeling kejap.


kasi can lah


eh, banyak pulak. 


ok, last. 


tak game lagi ye. 


haha. 


Akhirnya, sebiji gambar untuk IG. Terima kasih Allah kerana membenarkan aku rasa gembira, dengan hadirnya kawan teman kan aku. Alhamdulillah, dapat hilangkan rasa murung pasal sakit rumah.

Hanya Allah yang dapat membantu dalam segala kesulitan. 





No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D