Sunday, May 16, 2021

Cerita Raya Covid 2021



As Salam,

Tengah melingkar ke tu?
Ha, apolah nasib raya pkp, nasiblah ada media sosial bagi mensia-siakan masa kau .. huhu. 

Setelah penat mengeLike semua gambar raya kat socmed, aku pun terdampar kat katil😂

Biasalah esok nak raya, mak aku dengan akak aku sibuk kat dapur. Aku?  Menyibuk je lah.


Bahan-bahan semua mak aku sediakan. Hal di dapur bukan kepakaran aku. #bukanmalas


Tapi, hat basuh pinggan mangkuk, periuk belanga tak boleh lari ya.

 
 Sinsing lengan.

Hadap. 


Sebab Acu kau ni tak berapa nak rajin, nasiblah anak menakan aku Kamilia Iman tolong basuh simen, beranda semua.  



Si Iman Alif pun dah besar , bujang tolong pasangkan jam. Penting ya ambil gambar , sebab Acu yang beli jam tu. Cakap pasal anak sedara yang dah besar, pasal jam, Acu kau ni sebak tiba-tiba, Acu kau ni dah tak larat nak kira uban dah.


Air Katira Abu Bakar sponsored by abang ipar aku. Dia jual kat bazar Pontian.

 Akak, kenapa potong atas pinggan, tak cukup aesthetic... Cehhh


“Kenapa mak pakai alas meja bunga-bunga, Tenggelam gambar makanan.” 
 Cehhh satu kali lagi🤪


Pagi raya, fasa budak  tunjuk sign nak ambil gambar.


Makanan yang relevan dalam tempoh malam raya hingga pagi raya sahaja.




Ya, inilah sebab aku nak sangat balik kampung tahun ni untuk beraya. Ya, demi sambal goreng jawa mak aku.

 

Sehening pagi Syawal, aku mandi pukul 5 pagi, siapkan mbah aku, semata-mata nak ambil gambar nampak matahari dhuha. Kalau tak, selagi mbah aku tak panggil, selagi tulah kau tak mandikan mbah kau ya. Munirah Munirah ...


Budak ni poyo tau, tak nak senyum


Suruh senyum, ini je yang dia bagi aku.


Gambar sofa bersama mbah. Terganggu sungguh aku dengan tudung itu, selain saiz aku yang amat giant kat depan tu.


Gambar di sofa bersama 


Aku sebenanya, nak pakai tudung  bawal, tapi ntah mana bawal aku hilang pergi menyelam pagi tu, sabotaj aku lettew.


Kesian abang aku, 2 tahun tak dapat beraya sekali. Anak buah aku pun tak kenal aku. Sampai nak dapat adik baru si Sarah ni. huhu




Mak aku posing, didirect oleh anak dia yang paling baik.

Sesi selfie bersama Amun, maklumlah kata susah nak jumpa.



Susah ya nak ambil gambar dengan Ameera Khan ni. Haha, ni tudung setelah beberapa ketika, cucu dia ni malas pakaikan anak tudung, dah tu malas nak repair.


Ni dengan  Pak aku. Guess what? Ini adalah selfie pertama aku dengan yang berhormat ni


Bersama isteri yang berhormat.
 


Ni orang dok selalu kata muka dia macam aku, perangai ‘baik’ pun sama. 
Haish, tak payah kata kau stress tengok tudung aku. (Padahal aku yang sendiri tension)



Kasi can lah ootd bawah pokok manggis. 

 Modal nak upload kat IG. luls

Baju daripada Petra RTW tahun lepas punya collection raya, maklumlah kau nak yang helok, tapi nak bayar new collection tak mampu, kau beli lah design yang lepas-lepas yang nak habiskan stok ittohh.


Yang penting feeling golongan kayangan... Kih kih kih #jangankecam


Maka, dengan berakhirnya sesi ootd ini berakhirlah raya aidilfitri tahun 1442 H 2021M. Minta maaf zahir batin.

Tahun depan nanti, bagaimana lah raya kita agaknya, kalau dipanjangkan umur dapatlah kita bertemu lagi di sini. #pergilahkaucovid

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D