INSTAGRAM

Wednesday, June 23, 2010

emergency

As salam,

bila sudah dok bergoyang kaki dekat rumah tanpa ade hasil pelaburan seperti amanah saham bumiputera mahupun amanah saham wawasan   2020.... yang ada hanyalah pelaburan dekat rumah kecik.

Tiba-tiba....

ada keinginan dalam hati membuak-buak untuk pergi berjumpa kawan-kawan, bila nak jumpa kawan-kawan tu, standard mestilah melakukan aktiviti menghabis duitkan..
tengok wayang, main bowling, makan-makan dan shopping.. (tapi saya tak buat semua tu..=P)

boleh tak kalau habiskan masa-masa bersama kawan-kawan yang dah lama tak jumpa dengan melawat rumah anak yatim ker,  berkebun ker, masak maggi takpun Pama same-same ker (singgit kot sebungkus)

Tapi tu macam tidak mungkin, lalu, korek-koreklah lombong duit simpanan dalam tabung,... (duit kat bank ayah dah tak masukkan duit lagi sebab dah habis belajar ( tapi orang tak kerje lagi..waaaa))...




 dapat mase umur 21 tahun...

dalam jangka masa setahun nampaknya tabung ni tak penuh-penuh..bila nak penuh jek, kena korek sebab nak basuh baju guna mesin..
 lalu nak cari duit tambahan dari emak, seperti membasuh kereta, dan kemas rumah alamatnya memang taklah....



tengok budak ni , umur 8 tahun ..tah r (yang penting skolah rendah lagilah) dia tolong bapak dia berniaga kat depan kedai Haji Ismail Group kat Langkawi.....bekas air gula lagi tinggi kot dari dia ...

malulah sikit oi ngan budak tu......

maka dengan itu.....







ok, tipu.....

md ::: pengajarannya, dispinkan masa belajar  tu kumpul duit....kalo emergency senang...jangan ikut nafsu jek kejenye, dah lepas dah pun..
md :::penyelesainya,  kena buat baik dengan mak sepanjang minggu ni...hahahha
md ::: pembetulan, haruslah disertakan dengan niat yang ikhlas..

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D