Sunday, September 20, 2020

Cas Bateri di Karva Salon, Muslimah salon di Singapura

As Salam, 


Setelah pampering(or torturing) session kat klinik gigi, aku pun dah tak tahan dengan masalah rambut aku, last pergi salon Mac, sebelum PKP. 

Aku pun kena fikir 3 purnama nak pergi ke tak tempat yang pampering diri ni bila guna dollar ni. 

Mengenangkan harga kat Malaysia, aku boleh dapat lagi murah,disebabkan lebih banyak pilihan. 

Sebagai contoh; aku Google 'salon muslimah Singapore'

Jadi dia keluar mestilah real Salon. Tapi, aku bersyukur, ada juga offer tempat yang muslimah friendly kat sini,walaupun limited. 


Kalau kat Johor, kau jalan-jalan, agak senanglah jumpa salon atau orang kata kedai gunting rambut yang ladies only atau muslimah ni. Pernah aku pergi KSL, kedai gunting rambut cina pun offer tempat tertutup untuk muslimah.

Walaupun kat Johor aku tak pernah pergi salon mahal. Aku pun baru berjinak pergi salon sekitar akhir tahun lepas, jadi adalah 3 kali aku pergi salon. 


Dulu, aku rasa tak logik nak pergi basuh rambut kat salon, kan boleh basuh sendiri. Lepastu, gunting rambut, aku pun pernah gunting rambut kat salon, pastu buruk,  baik aku gunting sendiri  lagi helok. 

Sejak tu, aku tak pergi kedai gunting atau salon, sehinggalah tahun lepas aku baru balik kerja malam, macam saja nak manjakan diri orang syampu kepala aku, lalu aku terpesona dengan orang yang serve aku tu walaupun kedai biasa je bukan salon gah. Lepas tu, terus jatuh hati nak pergi salon. 

Amazing gila lepas pergi salon masa tu, kelemumur dan rambut gugur kurang. Aku ada post pasal masalah kelemumur aku kat post  ini ; Penyelesaian Masalah Kelemumur 

Tapi, tak berani nak pergi salon mahal, tengok ngok harga gunting rambut pun buat akak terpelanting dik. amboi sejak bila gelarkan diri kau akak... kihkihkih 


Tapi, kat sini aku pejamkan mata, sebab rambut aku dah macam dilanda garuda, aku perlukan scrub, lagipun ada promo dan lokasi dia dekat. 

Carian Google menemukan aku dengan Karva Salon @KarvaSg di Northpoint.

Alhamdulillah, layanan semua baik, stylist yang serve aku dua-dua orang Malaysia. Satu kampung nya di Benut. 

Dia lagilah, 3 anak terpaksa tinggalkan kat Johor. 

Ramai yang terpaksa berkorban demi rezeki. 

Semoga semua tabah. Covid-19 bila nak habis, nak masuk 2021 dah ni. 

Lagipun, sekali je bukan selalu. 

Lagipun untuk kewarasan mental dan hadiah untuk diri sendiri. 

Lagipun supportlah industri orang muslim, pekerja dia pun ramai orang Malaysia. 


Amboi, dia punya nak pujuk hati sebab dah melayang $118... luls


" Kalau pergi Karva ni, dah kira gah sis.Karva kan mahal, orang Singapore pun pergi bawah blok je" 

#kateko😂

Tapi, okay lah, lepas scrub semua, kurang kelemumur dan rambut gugur, lega sikit kepala dah gunting rambut. 

Tu lah pasal aku suka benda-benda gini, ada harga untuk dibayar. 

Nak tunggu jadi Tai Tai lambetttt lagi. 

Terpaksalah korek duit tabung nak feelingggg. 

Btw, Karva Salon ada satu cawangan kat Malaysia. Nora Danish punya.

Kbai. 

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D