Sunday, December 31, 2023

Syawal 2023 dan Selamat Tinggal 2023

As Salam,

Yerrr dah tahu hari ini hari terakhir 2023. 

Ye, ini entri hari raya yang berlaku pada bulan April 2023.

Ye , dah lambat.

Tapi, entri hari raya , wajib , sebagai semakan perubahan badan 

dan wajah kita dan semestinya orang tersayang.


Tahun ni adalah tahun pertama aku raya tanpa mbah aku yang pergi pada bulan Januari tahun ni.


Dalam soal kerjaya; Tahun ni juga aku pergi dua interview mencari kerja baru. Di umur begini, aku seperti budak baru lepas grad masih mencari iklan-iklan kerja kosong untuk mencuba nasib.

Tahun ni juga, tempat kerja aku mengalami business yang mencabar apabila ada retrenchment 2 kali. 
Kawan sekerja juga ada yang terlibat.
Tiada overtime, hanya ambil gaji basic.
Tanpa bonus melainkan AWS.


Alhamdulillah, menjelang 2 bulan sebelum 2023 melabuhkan tirai, business kembali baik.

Adalah juga OT nak tutup lubang-lubang sikit. 

Tiada apa yang kekal dalam dunia ini.
 
Namun, di sebalik sinar ada kehidupan yang semakin sirna.

Masa kita dunia semakin suntuk. 

Pejam celik , tiba-tiba kau jadi atuk.

Kalau ada waktu, kalau tak , jadi arwah dahulu.

Masa tu, jasad dah kaku. Dah habis waktu.


Sementara itu, enjoylah gambar raya hari tu🤪










Tahun ni ada photographer function ambil gambar-gambar aku, suruh pose-pose sana sini.

Mungkin kesian tengok aku selfie sorang diri. huhu




Dengan mak kita lah wak, ajar kedudukan kaki nak posing.



Tak pelah mak, asal happy.




Pelik sangt aihh posing aku 
Mak satu.




Ayah satu.


Boh lah close up lagi satu.


Okay lah buh lah mak satu tengah posing.

Nampak? ,aku punya caption macam buat syarat je.


Inilah photographer aku, Kak Leya, sepupu ipar ku, cousin in law bahasa omputih nya.  Thanks Kak leya , ada jugalah modal nak buat wallpaper muka sendiri. hihi


Raya pertama macam biasalah pergi kubur ziarah atok.



Raya kedua kat Pontian.
 Ini dengan Iman Aliff.


Ini yang depa kata anak aku ni. Iman Haidar.


Ni masih belum nampak yang dia bakal berupa seperti Syukri Yahya pada tarikh sekarang. 





Ini anak buah perempuan aku yang dah anak dara. Kamilia Iman.



Dengan mak lah lagi sekali. Kenangan kita suatu hari nanti.








Sambunglah buh gambar nak buh kat screen saver phone sendiri, longgok sini.






Sepupu-sepupu belah emak beraya ke Lorong Haji Tubari.







Emak dengan cucu-cucu daripada anak sulongnya.








Raya rumah Pak Long , makan mi rebus.






Mak dan Mak Bi.






Raya rumah Mak Na , makan soto.








Dengan sepupuku, Azimah yang sebaya dengan aku, masa ni sedang mengandung anak pertamanya.





Rumah Pak Uda, lepak tangga.






















Raya dengan kawan-kawan pulak kita ni macam biasalah.


Berkumpul dekat rumah Nisak.




Ahli Mawar Berduri.






Rumah Nisak makan Domino’s Pizza.




Rumah aku, makan kuih raya straight dari balang je lah. huhu





Cik Ana dan keluarga datang. Tapi, kita ni tak masak, makanlah apa yang ada.



 

Terima kasih semua yang hadir dan masih setia dalam hidup aku dari dulu sampai sekarang.

Aku bersyukur sangat-sangat, 

Allah hadirkan keluarga dan sahabat dalam hidup aku. 

Semoga hingga akhir hayat ku, mereka semua masih kekal dalam doaku.

Untuk tahun ini, terima kasih. 

Untuk tahun depan, marilah berkasih. Eh.

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D