INSTAGRAM

Friday, September 3, 2010

Nafsu bertingkat-tingkat, berlapis-lapis

As salam,



Menjelang hari raya ,

Aidilfitri mulia

menyambut Syawal tiba...

maka nafsu pun semakin teruja....



Episod nafsu Perut tingkat satu

huhu okay,
bila puasa menjadilah dia punya nak macam-macam,
sehinggakan nampak roti kering pun nafsu mcam ape , apetah lagi tengok ayam bergolek

begitulah yang terjadi, apabila meilhat ikan mentah kat supermarket pun rase berselera
lebih-lebih lagi, bila isi ikan tu oren macam betik,

disebabkan tak pernah makan ikan Salmon sebab hanya makan ikan dahan mahupun ikan kembung masak asam pedas, jadi nafsu nak jadi minah Salleh mahupun minah Nippon paint, muncul

Lepas beli, tak tau nak masak ape, haha..takkan nak masak asam pedas lagi kot, masak lemak?.. (ceh, gaya macam lah aku yang masak)

Selalu, orang makan mentah, takpun bakar ngan smoke je...

Okaylah kita bakar jelah...

sekali aku tengok kat dapur, lah mak aku last2 goreng ....

Mempersembahkan



Iwak Salmon goreng dengan ubi kentang  Fried Salmon with french fries





haha, kalau dah dasar Jawa tu





makan jugak ngan nasi , kicap dan yang penting TEMPE masak lemak




Episod nafsu perut tingkat dua


Di tepi Laut Pontian, gerai kecil Hamid Murtabak, menjadi idaman perut orang ramai
nak tunggu tu punyalah berjanggut ,
kalau pergi, mesti dia kata dah habis
sebab nak beli kena tempah
kalau tempah pun, kene tunggu jugak

Bila dah dapat tuh, bawak balik, mestilah teruja potong elok-elok....sebab nak melantak masa buka nanti






" Eh, kenape keluarkan?!,kan untuk abang balik nanti." kata emak


.Baik.



Nafsu beli belah  berlapis-lapis



Bagus tak kalau ada koleksi dan almariri tudung macam kat kedai Jakel



Inilah koleksi tudung saya.

nampak gilalah ko tipu. Ni kat Ariani, JB. 


Rasa cam baguskah, bergambar dihadapan koleksi tudung berharga ratusan ringgit?



 



dah cam lengkong dah kaler tudung ni


paling suka yang nih



kau apesal buat muka naif ?



teringat zaman Kelas Agama Fardhu Ain


 yer, muka tua



Sila sediakan baldi berkapasiti 5 liter untuk membaca ayat selepas ini.









Ekin & Wardina Safiyah tergugat tak kau rasa.




Seperti biasa, pulang, dengan membawa beg Kertas Ariani Platinum berisi tudung tapi bukan kepunyaan diri sendiri.


  Jurujual kat Ariani tu salam aku, cium tangan!.
Ya, Saya Redha



md:::ada hikmahnya pokai ni, tak de lah membazir beli-belah tak hingat mati. Pujuk hati.haha

4 comments:

terima kasih sudi baca :D