INSTAGRAM

Thursday, September 23, 2010

mengembala binatang

As salam


cam sengal jek mengembala , menternak hape

Mesti ramai yang suka bela haiwan kat rumah

Ada yang tak suka (cakap jelah kau  sebab dia bagi, bau, menegeluarkan najis , suka curi makanan dll. (alasan lah, padahal memang malas nak didik haiwan tuh)


biasanya, makhluk berbulu ni lah yang disukai (aku tak boleh kutuk, sebab ramai yang suka )



tengah pregnant masa nih.

 ni jugak salah satu masalah, dah lah si jantan buntingkan dia. 


 ditinggalkan pula si kucing sendirian menanggung perut yang membunting.



walaupun ada binatang yang disukai, kalau tengok akan memberi efek ketenangan tidak terperi kepada jiwa pemerhatinya.


tapi pastikan tak berlumut lah, baru boleh bagi efek tenang, kalo tak.. rasa macam nak terajang

disebabkan memerlukan kerajinan tidak terperi untuk membersih, bagi makan segala bagai, maka di rumah tetap tak bertahan lama ,(kalo dasar kurang rajin tu nak buat macam mana kan)

dan raya hari tuh, pergi ke suatu rumah yang tuannya rajin membela haiwan bernama ikan ni

 

ikan ni tengah sorok, takut tengok budak jakon amik gambar dia.

semestinya efek ketenangan serta kekaguman tu sampai di lubuk hati

akuarium dia sebahagian dari dinding dia,
kira macam frame gambar ikan kat laut hidup
(boleh skodeng siapa yang datang rumah )

segan-segan nak ambil gambar , tapi sempat lah mengambil video 1 minit huhu.





ini tengah servis, ikan banyak sorok sebab takut dengan budak jakon.

dengar-dengarnya servis , 2 kali seminggu, dan setiap kali servis dalam lebih RM100 bergantung kalau nak tambah coral ke ikan ke,
woah!


cukuplah haiwan belaan kat rumah aku nih, sampai tak larat nak jaga


Amaran : Ini bukan iklan racun perosak.

2 comments:

  1. itu makhluk berbulu sudah beranak..4ekor sumernyer..

    ReplyDelete
  2. oh , haha...aku lupa nak kreditlah kat tuan punya kucing..hhuhu

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D