INSTAGRAM

Tuesday, September 7, 2010

Nafsu naik satu tingkat

As salam,

Bila sudah berumur 22, teringat 10 tahun dulu 

ketika umur masih 12. 

Ketika, sekolah masih emak hantar, ketika pakai tudung  nampak jambul, 

ketika stokin lain sebelah lain, 

ketika pakai kasut berkapur jenama Bata mahupun Pallas Jazz.


Tapi setelah bertahun berlalu melalui kasut berkapur berganti dengan kasut berkiwi, kemudian membalas dendam setelah itu dan memakai selipar jamban ke mana-mana.


mungkin bila bertemu balik dengan rakan-rakan ketika 10 tahun dahulu, mungkin gosip dan ejek-mengejek nama bapak dan nama atuk pada masa itu mungkin sudah tiada, masing-masing mungkin sudah semakin sopan dan pendiam, mungkin juga tak pandang kalau bertemu.

Amaran: tak elok main nama bapak-bapak..
Firman Allah S.W.T :
" Dan Janganlah kamu saling mencela satu sama lain, dan janganlah saling memanggil dengan gelaran yang buruk." 
(Surah al-Hujurat 49:11)


Tapi , apabila melihat ini



gosip rakan sekampong sampai bergegar-gegar gambar


dan ustazah Rabiatul Adawiyah atau nama timangan aku bagi, Peah (bukan gelaran yang buruk kan?) sibuk mengorek cerita sambil main-main ngan tomyam...( nice kan beg dia?)


 Aishah, cik kak baru balik jepun ni pelik apa yang penyek nye tah nasi ayam penyet nih..LOL



Kemangi Chicken Lemon...sedap tapi sebab tak pedas lalu rembat sambal nasi ayam penyet aishah....




Aishah tak sempat tayang gigi dan Peah memang posing ko gitu , keluar watson terus ada eyeliner kat mata ... budak dua ni kejakan mata aku...(ceh, padahal aku yang suruh guna tester tu :P)

terima kasih Peah sebab belanja , tapi aku dah letak duit kat plastik watson kau..haha

dan Aishah ...

walaupun aku tak dapat jumpa mamat-mamat mata sepet kat Jepun tapi, hati aku cukup gembira seperti jumpa seluruh pasukan bola sepak Jepun 







I love you too, Keisuke Honda...sila loya...haha




dan berjumpa kekasih lama, Kamenashi Kazuya...



Maka ,
hati pun menjadi senang hati, dan perut pun kenyang.

Burpppp

Alhamdulillah.



2 comments:

  1. perghh..sakan dia mkn...tringat lak aku dulu2..haha..kelakar..

    ReplyDelete
  2. kau dulu kelakar sebab pakai seluar sampai dada ke..eh, sori2..minta maaf zahir dan batin..hahaha

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D