INSTAGRAM

Saturday, October 2, 2010

haid?! senggugut! bersyukurlah!

As salam



Okay, cukuplah promotion untuk digi ngn iPhone4..

Meng-kayakan orang memang pekerjaan separuh masa tanpa gaji .



entri ni khas untuk golongan sejenis saya yang bergelar perempuan yang sudah akhil baligh.


Haid seorang wanita menjadi penebus dosanya yang lalu.

Kalau pada hari pertama dia membaca;

" Alhamdulillahi' alaa kulli halin wa astaghfirullah"
(segala puji bagi Allah dalam segala keadaan dan aku mohon ampun kepada Allah daripada segala dosa)


maka, 
Allah akan membebaskannya daripada neraka dan 
dengan mudah melalui siratul mustaqim dengan aman daripada seksa

Bahkan Allah akan mengangkat darjatnya sama seperti darjat 40 orang syuhada apabila dia selalu berzikir kepada Allah selama haidnya.



Ini salah satu hikmahnya kan kita sakit giler .

kalau dulu senggugut, rasa nak mencarut.

Harap dapatlah aku ngan korang ingat rencana ni. hehe

Terus tak jadi nak makan orang.


Sumber: Majalah MIDI .Bil.98 (  majalah untuk 40 ++ ) haha

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D