INSTAGRAM

Friday, August 27, 2010

dengki khianat

As salam







sumber :sini




sumber: sini

persamaan : ketidakpuashatian terhadap ---> ORANG ISLAM


KITA orang islam dijadikan musuh oleh manusia beragama lain.

Firman Allah s.w.t:
" Sesungguhnya kamu dapati orang yang yang paling keras permusuhannya terhadap orang beriman ialah orang -orang Yahudi dan orang-orang musyrik."
(al-maidah :82)




.......



Tapi , apabila ORANG ISLAM memusuhi saudara se ISLAM nya sendiri....





Al kisah...

Emak saya memang sudah bertahun-tahun sejak zaman saya  hingusan memang ketupat tempah, sebahagian lauk pauk tempah, sebab mak saya seorang buat memang tak larat, yelah anak-anak dia sangat lah `rajin ' nak tolongkan

yang buat nya sorang, yang makan nya ramai

memang setia lah kan kat  mak cik sorang ni, tiap tahun memang pelanggan tetap
Sate die, the best lah sepanjang pernah makan sate selama 22 tahun ni.


Jadi tahun ni seperti biasa mak nak telefon buat tempahan, namun
panggilan tak pernah berjawab

mak pergilah kat rumah dia

rupa-rupanya

suami dia dah terlantar jek, tak boleh bergerak dah sebulan lebih
pergi ke doktor, doktor kata 
`tak sakit!'

you know what it mean kan?


Dekat depan rumah
bertabur garam kasar
kacang hijau

pernah dia baru angkat ketupat dari periuk
ketupat busuk


Jadi, inilah masalahnya

tak dapat aku makan sate tahun ni!

saja jek nak bagi kolestrol aku rendah...:D. gambar dari sini


Secara umumnya, memang bangsa seagama sendiri yang dengki khianat nih



 Rezeki Allah seluas lautan

kalau dah malas cam tukang tulis ni memang r tak de hasil



1. Katakanlah: “Aku berlindung kepada Tuhan (yang memelihara dan menguasai) manusia.
2. Raja manusia.
3. Sembahan manusia.

4. Dari kejahatan (bisikan) syaitan yang biasa bersembunyi,
5. yang membisikkan (kejahatan) ke dalam dada manusia,
6. dari (golongan) jin dan manusia.
sumber: sini
mengapa memilih untuk bertuhankan syaitan
syaitan bertepuk tangan, melonjak kegirangan!

menjadi peneman penghuni neraka jahanam

" Akan tetapi syaitan-syaitan itulah yang kufur, mereka mengajar kepada manusia ilmu sihir"
(surah al-baqarah :102)



gambar : sini

Daripada Amir bin Saad bin Abi Waqas. Saya.mendengar Saad berkata:
Rasulullah s.a.w bersabda:

" Sesiapa yang makan pada waktu pagi tujuh biji kurma Ajwah , nescaya tidak akan dimudaratkan pada hari  itu (keracunan atau kesihiran)"


sumber : Al-Islam. Jun 2010.

md::: ular emas, santau keramat, dendam orang minyak , waima duyong aridinata semua ada watak bomoh. 

2 comments:

  1. aduh.. kesian lak dengar cerita ni.. payah klu org dengki melampau camni.

    baca ayat qursi pagi dan petang, insyaAllah dijaga sepanjang hari.. klu boleh setiap kali lepas solat. =)

    ReplyDelete
  2. tu lah...memg mengayakan bomoh jek..tapi mengayakan orang tak leh...huhu

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D