Saturday, August 7, 2010

oversea

 As salam


Oleh sebab kalau cerita zaman sebelum hari ini berlaku, dimulakan dengan perkataan Dulu-dulu, maka begitulah juga cerita aku ni...

Dulu-dulu, aku selalu berangan nak pergi seberang laut Oversea...pergi belajar kat London, Harvards ke Oxfords atau Nottingham (mestilah boleh bangga sama universiti ngan Najib Tun Razak) , shopping kat Harrods, pergi Eropah melancong kat Paris, Itali dan shopping designer handbag LV , Prada, Coach, pergi Eiffel Tower, naik sampan , (eh, sampan ke) menyusuri Sungai Seine, pakai trench Coat burberry, pakai but dan main salji, amik gambar macam artis sambil tangan penuh dengan shopping bag Chanel.

(okeh, kaki dah tak jejak tanah)


sangat melampau ko berangan  budak

Tapi, saya boleh bangga bila orang lain kawan-kawan sekolah dapat pergi  kat sana, saya turut rasa bertuah... mereka memang berhak, yelah  aku ni budak yang asyik nak rehat ngan balik awal jek... sambil beronggeng dengan kawan gonjeng aku...haha..dan aku tak  menyesal sebab aku dapat melewati zaman itu dengan penuh gembira.

Zaman univeristi boleh kot, kalau aku rajin, tapi takdir menentukan yang aku tak boleh jugak nak daki menara Eiffel ....hahaha...(sape suruh ko banyak tdo!). Tapi, aku gembira jugak ..tak kisah lagi dah.


Tiba-tiba, pagi ni ada berita yang menggemparkan dan meruntun hati aku



grab dari MyAdha original dari Mstar


Okeh, takpe..aku bahagia melihat mereka bahagia.. rezeki masing-masingkan (pujuk hati)


MAri tengok gambar saya g oversea.


kat airport time ni..oh, saya suka scarf tu


boots: Ladang uitm Bottega Veneta , bag;  Tod


mase ni nak g shopping,
trenchcoat; burberry , bag ;burberry; scarf ; unbranded

lepas shopping nak main salji, buat snowman besar huhu



okeh, selambar giler tengah sejuk bawah 0 degree C pakai sandal, ngan t-shirt ..kebal tak kebal...you.

Tapi....


tak best pun...last-last tanah tumpah darah saya juga best.

 " Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu  dalam keadaan tidak mengetahui apapun, dan Dia memberi kamu pendengaran ,penglihatan dan hati , agar kamu bersyukur."
(Surah al-Nahl 16:78)

sumber: Solusi isu 18

merdeka! (7x)

md ::: sila taja percutian penuh ke Eropah untuk saya dengan wang belanja sekali jika anda kesian kat saya..huhuhu


4 comments:

  1. hehe.. mun nak uni nott sbb najib ke sbb lain?? hehe.. wah.. jeles la ak ko dpt p oversea.. cantikla gamba2 ko.. hehe..

    ReplyDelete
  2. haha..wei..hampir terlupe seyh aku ngan hal tu...hahaha.....jangan jeles....:P

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D