INSTAGRAM

Tuesday, August 24, 2010

CUBA UNTUK GEMBIRA

As salam,

Siapa yang tak bahagia kalau jumpa kembali kawan-kawan seperjuangan (buat pertama kali)
Siapa yang tak bahagia kalau penat jerih belajar dapat hadir konvokesyen (buat pertama kali)

Memang diidamkan memakai jubah dan bergambar sambil lompat-lompat dan baling topi (buat pertama kali)
Memang didambakan  bersama ratusan/ribuan graduan mungkin jumpa Yang Dipertuan Agong (buat pertama kali)

Tapi bila istiadat konvokesyen UiTM sepatutnya di UiTM Shah Alam tapi ditukar ke UiTM Perlis

(buat julung-julung kali)


Apakah reaksi manusia yang terlibat?


antaranya



 


kecewa




mungkin yang lebih extreme





namun , `mungkin' ada yang menerima dengan hati terbuka




Emak saya bila diberitahu,

" Jauh no, cakap lah dengan Shah Alam" (macam Naib Counselor kawan baik aku jek)

Saya membalas,

" mak, tak yah gilah "

mak saya pulak,

" Eh, mak nak pergi , kenangan". (aku malas, mak aku plak semangat)



Okay, mari kita cuba mencari hikmahnya......




best ape menjadi pencetus, menjadi yang pertama,


Mungkinkah masuk paper (ko berangan memang no.1)





tak ramai , jadi lebih menarik perhatian






tapi terfikir siapalah nak bagi scroll kat atas pentas nanti..

dapat jubah baru ke ?






Takpelah mungkin sekarang belum jelas hikmahnya, sesunguhnya perancangan Allah itu indah.

UiTM dihatiku....


md : Apalah sangat berita konvo kat Arau berbanding dengan orang lain yang mungkin tak berpeluang belajar ngan buta huruf.

9 comments:

  1. kih3 tahniah! hahaha bile weh? nk ikot! dah lame xmsuk uitm

    ReplyDelete
  2. ngehngehngeh. aku pun nak ketawakan jugak. haha. sian ko. tapi ok ape boleh vangga habis nnti ko la yg pertama nya konvo kat perlis.

    ReplyDelete
  3. takpe...yang penting konvo..
    tu yang paling utamakan..=)

    ReplyDelete
  4. berlapang dada, tp sejauh mana hati menerima kelapangan itu...????

    ReplyDelete
  5. ziha :: 29 hb 12 ...haha...ko g lah wei, amikkan untuk aku....hahaha....

    surya ::: VANGE GILOS....hahahaha...

    dina-diana::: hahha, tu r, tapi memg malas pun nak konvo...huhu..cm leceh...

    AJ::: sejauh mane? sejauh Johor-Perlis..huhu

    ReplyDelete
  6. eh salah2...29.11...tengok ...(punyer r tak ikhlas)

    ReplyDelete
  7. haha.. ak knal la komen yg last sekali tu.. sgt kenal kot.. hahahaha

    ReplyDelete
  8. tu r..patut aku x yah sensored name die...hahaha

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D