INSTAGRAM

Thursday, August 5, 2010

bila 3 G dalam 1 rumah

As salam,


generasi ke-2 memberi arahan membasuh baju
generasi ke-3 akan membuat tidak tahu atau memberi alasan.

generasi pertama membawa bakul berisi baju dan meminta tolong buka paip kat mesin basuh.
generasi ke-3 dengan serta merta bangun dan terus ambil bakul tersebut lalu basuh baju itu.


generasi ke-3 melihat banyak daun kering di depan rumah serta membuat tidak nampak.
generasi pertama mengambil penyapu dan menyapu daun dan sampah tersebut.
generasi ke-3  terdengar bunyi penyapu dan dengan berat hati mengambil alih tugas menyapu rumah.


bila, Action speaks louder than words benar-benar terasa benar

generasi pertama  berusia 77 tahun dan bertongkat
generasi kedua berusia 58 tahun
generasi ketiga berusia 22 tahun dan ....KURANG kerja...



 generasi pertama

md :::  generasi ke-4 dah bertambah. Alhamdulillah.

6 comments:

  1. ak ingtkan ko beli hp baru dpt 3g..hahaha

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah mbah masih kuat kih3

    ReplyDelete
  3. yuni :::...hahahahhahahahhahaha....tak de maknenye aku tengok enset aku tu sedih sgt...nak mengalir dah air mate nih...huhu

    ziha ::: hahaha. kn org kate aku kejam gile biar mbah buat kan..harap dapat tengok putu2 yg lain beranak pinak lagi..huhu

    ReplyDelete
  4. hehe.. mun dapat tambah pahala.. walaupun berat ati nak buat..

    ReplyDelete
  5. nak tgk anak wedok mun, mesti muka mcm dia hahaha...

    ReplyDelete
  6. nisah ::: keredhaan n keikhlasan yg penting kalo berat hati tu memg payah....huhu

    aishah ::: hurm, anak wedok aku....? tengok laki aku dulu...

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D