INSTAGRAM

Sunday, January 17, 2010

getah pisang

As salam..

OMG..
one of my fav jeans have been spoiled by


GETAH PISANG



ngan batang pisang angkut g makmal tau


aiyo....so,I have to asked MR GOOGLE...on how to get rid of the dirt and the result is so harem....

but I found one page that includes many tips from old folks and one of them is how to remove that getah pisanglah..yay3x....from laman petua nenek
banyak petua lain leh cari kalo nak lancarkan perjalanan zip seluar pun ada...=D

The tip :
Sapu sedikit kapur makan dan biarkan selama beberapa minit. pastu barulah dicuci seperti biasa......

mane lak aku nak rembat kapur makan kat cni...aper2lah...tapi tengok rupe jeans aku memg cam x leh hilang..

bak satu petua aku jumper ni, die kate kalo nak hilangkan getah pisang kat baju, hilangkan terus baju tuh...sigh....

syg lah woi..duit Encik Daud kot...


x kan nak koyakkan lak jeans tu nanti pengsan Puan Jamilah tengok kan haaa...

Jadi, saya cubalah untuk memakai baju labuh...untuk menutup kecacatan seluar yang berkenaan.......




namun, baju batik pemberian Puan Jamilah nampaknyer tidak berjaya menutup ketidaksempurnaan seluar denim itu....(kat atas lutut sebelah kiri saya)....

makanya harusLAH memakai baju yg lagi labuh dr tu...(wah ,berbaju labuh!)....









lalu saya menyarungkan lab coat..hahhaa....

woi, bergambo lak..g lah buat projek ko, munirah...kang nanti ko jugak yang nangis.....

untuk menyertakan rasa terima kasih saya kepada nisah yang dipaksa untuk mengambil gambar saya kat lab jadi saya pun meletakkan gambar beliau di sini








eh, nak gak muka aku kat sini.......:P

4 comments:

  1. hehehe....kecian suar ko...tp kan aku rase petua yang suh buang terus tu mcm best je...=P

    nisa pun nak interprem...hahah

    ReplyDelete
  2. huhu.. kesian si mun ni.. duk bising pasal jeans die.. ika, bets gak dpt interprem kat sini.. nsb baik mun mskkan gak gamba tu.. hehe

    ReplyDelete
  3. ika::: hampessss ko.....nyampah...=P
    nisa::: nisah, yolah sian..baikkan aku....cam balqis...

    ReplyDelete
  4. weh ak x nmpak pon jeans ko kna getah pisang lam pic tu..

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D