INSTAGRAM

Thursday, January 21, 2010

KAYA

As salam

amaran!!!: ini bukan pasal jem kaya auntie ros mahupun kaya cap kelapa




Again; in marketing class my lecturer asked,

what you want to do be after graduate?

who want to further studies?

who are you in 5 years from now?

Again and Again (3x)

I bet u also sick with those questions


Munirah, you must / desperate / wajib to take it serious!!!



.. every single person in this world want to be rich, who don`t want? you...?

that`s why I make a link of handsome and rich Irfan Khairi......( I want to tackle him ..hehe...no lah..kidding :D)


why peoples want to be rich?

  1. to take a first class seat flight to bring us all over the world
  2. avoid begging others to lend them a money ( loan shark may be...)
  3. not ask other`s help to send our child to hospital because of fever (in case of not own car)
  4. help other peoples who need it ( so kind..)
  5. and many more reasons....




first class MAS




first class emirates




first class singapore airlines



how to be rich ?

the only answer for that question is

BUSINESS

jawapan lain seperti mengambil rasuah, mencuri, meragut, menculik, nombor ekor dan jenayah2 lain seumpanya tidak diterima ok.....

This is the only way for every single person/citizens to change their status of life....
and choose marketing as an elective subject might be the first step to be rich.....
atau jenguklah kursus/blog keusahawanan
atau belajar dr kisah2 org yang dah bina nama sendiri dalam perniagaan..



2010 Cadillac-SRX

owh..so cool.......mouthwatering......ok..g study cepat.....


kalo kaya duit, tapi busuk hati dan x bahagia buat ape?

kalo kaya duit, kawan sejati x de buat ape?

kalo kaya duit, tapi x de mase nak gune buat ape?

kalo kaya duit, tapi x leh tolong orang buat ape?

kalo kaya duit, tapi x bersyukur kepada Allah, buat ape?

lepas tu ambil dadah, bunuh diri.....nauzubillah..

''Ya Allah, jauhkanlah kami semua dari dimurkai oleh-Mu dan jadikanlah kami dari kalangan orang yang bersyukur" Amin


Murah rezeki dengan :

  • bangun pagi, jangan tidur lepas subuh ( caner, boleh ke, empunya diri?)
  • baca surah Al-waqiah
ape2 pun usaha dan tawakal adalah jalannya...


md::: emak suruh kerja kerajaan........

5 comments:

  1. (thumb up) i like this story...now aku pun konpius mau jadi ape...mcm nak bisness tp takde pgalaman lg...nak idup sng coz tak nak menyusahkan org..nak kerje kerajaan tp tak tahu nak try bidang mane....konpius2...

    ReplyDelete
  2. hohoho...mcm yg aku ckp, ak target dlm 5 thun akn dtg aku sudh mnjadi bini org ameeen...=P
    well insya'allah kite semua ada jln msing2 just jgn putus harapan....

    ReplyDelete
  3. ika :::: thanx u so much... bisnes memg best, hey u r already a businesswoman wat, AVON, biskut raya.. erm, u r lucky ; born in the family who live with business.....

    aeshha::: amin... I am waiting for ur wedding card...being a wife is not an easy task..might be harder than become a chemist.......yeah, I hope we r succeed in watever way that we will choose....

    ReplyDelete
  4. semoge empunye diri dan semua yg terlibat berjaye menemui penyelesaian di ats segale kebuntuan.. Allah knows better for us.. Just follow the right path but we have to fight to get whatever we want..

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca :D